čtvrtek 10. října 2013

První článek - sladká snídaně

Už pár dní netrávím čas ničím jiným než že zhlížím foodblogy. Jen listuji a říkám si, na čem bych si chtěla pochutnat. A nebylo by to ono, kdyby jste si, to skvěle vypadající jídlo, neudělali sami.

A to bych to nebyla já, abych se pro něco takového nenadchla. Sama jsem zvědavá, jak dlouho mi psaní článků vydrží, protože....žádné výmluvy! Budu se snažit přispívat co nejčastěji nebo alespoň pravidelně.


Pro začátek to budou jednoduché recepty, které najdu na jiných blozích, kuchařkách nebo mě naučí maminka. Ráda bych tu i ukázala dobrá jídla z restaurací, které ráda navštěvuji. Alespoň bych se naučila zkoušet nové věci a ne si dávat vždy to samé. Za 14 dní mě čeká výlet do Belgie tak očekávám, že i tam vznikne nějaký článek.

Ale teď už k jídlu... Dneska mě ráno chytla chuť udělat si něco pořádného k snídani. Něco co není namazaný chleba nebo prostě nakrájená jablka se šlupkou. Udělala jsem si tedy krupicovou kaši s ovocem a skořicí. Zatím jsem se nedostala k tomu udělat i domácí krupičku. Snad příště. 



Ingredience

  • 2 polévkové lžíce dětské krupičky (Zátkova jemná krupička)
  • 300 ml mléka
  • půlka banánu
  • 2 menší jablka
  • trochu másla
  • 1 lžíce medu
  • lžička mleté skořice
  1. Do mističky si odlijeme trochu mléka, do kterého přidáme krupičku a necháme 10 min nasáknout. 
  2. Mezitím si nastrouháme oloupané jablko a nakrájíme banán.
  3. Zbytek mléka dáme do mikrovlnky a hodně ohřejeme. Poté ho nalijeme do hrnce a za stálého míchání přivedeme k varu. Až se začne mléko vařit, přidáme trošek s krupicí a pořádně mícháme (namočením předejdeme hrudkám, které by se nám mohly objevit během sypání do mléka). Vaříme přibližně 10 min., sami uvidíte, jak moc chcete krupici hustou. Poté přidáme půl lžíce cukru (celou pokud nedáváte med), med a skořici.Po pořádném promíchání i nastrouhaná jablka.
  4. Po sundání z plotny přidáme banán, polijeme máslem rozehřátém v mikrovlnce a můžeme jíst :)

* Když jsem kaši vařila, přišlo mi, že jí je málo, ale nemějte strach, je hodně sytá.
* Samozřejmě můžete dělat jakoukoliv ovocnou variaci, se skořicí či bez, s medem nebo bez medu...

S čím si Vaši oblíbenou kaši děláte vy?
Krupicová nebo ovesná?

Žádné komentáře:

Okomentovat